Ställa väckarklockan

Vardagen är här, skolan började idag. Jag har en jättetenta på fredag som jag in i det sista förtränger. I söndags firade Ester sin födelsedag tillsammans med hennes kompis Brittney som fyller år om en vecka. Efter förra årets 24-timmarskalas vi hade här hemma var vi på det klara med att det skulle hållas på lokal detta år, skönt! Eftersom de bjöd alla tjejer i klassen passar det ju perfekt att börja med syjunta (befästa könsroller är viktigt). Det började alltså på en textilbutik där de även håller i små hantverkskurser, tjejerna sydde hårsnoddar, näsdukshållare eller blomdekoration till hårspänne.


Efter det var det dags för purikura, de roliga fotoautomaterna, för att sedan landa på restaurangen Za Watami som serverar japansk tapas. 11-åringarna satt vid ett eget bord men vi, jag, Ola, Maja och Brittneys mamma Izumi satt och övervakade från bordet bredvid. Jag kan konstatera att 11-åringar fungerar bra i restaurangmiljö, hade det varit bara 1-2 år tidigare tror jag kaoset infunnit sig.




Igår följde Ester med Izumi och Brittney och åkte skidor i backar ca 1½ tim bilresa från Kyoto. Vi övriga tre passade på att njuta av running sushi eftersom inga hot eller mutor i världen får in Ester i den typen av restauranger.


Förövrigt letar vi nya hyresgäster till Skylvägen från 1 Maj, vi tar gärna emot tips på rekorderliga hyresgäster om ni känner några.  


Kommentarer
Postat av: hanna

vad vore mer underbart än ett hus för sig själv. jag paxar :D

2009-01-13 @ 22:05:01
URL: http://jorfalks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0