Skakig morgon

När jag lite lagom yrvaket står och gör ordning tjejernas lunchlådor började köksskåpen att skaka så porslinet skallrade. Det tar några sekunder innan jag fattar, men jag fattar ändå inte. Frågar Ola vad som hände och han säger lite lugnt att det var en jordbävning. Ester kommer ner minuten senare och sa att hon vaknade av att det skakade men att hon väntade tills det slutade innan hon gick ner. Nu skakade det kanske i 3-4 sekunder, så väntan var inte så lång. Vad har hänt? Både Ola och Ester ryckte bara lite på axlarna över detta medan jag anser att det är skitläskigt! Gick in på nätet och läste att epicentret faktiskt var ganska nära oss, skalvet mättes till 4,8, dvs. 0,1 kraftigare än Skånes jordskalv i december, ja ja, det kanske inte är så mycket att orda om då rå.


Kommentarer
Postat av: SysterMia

Huuuuvaligen! Såklart du blir skraj - vem skulle inte bli det!!?? Hoppas du slipper mer av den varan. /Syster

2009-02-19 @ 15:29:10
URL: http://jorfalks.blogg.se/
Postat av: An1

Jordbävning, åska - vad det händer saker! Grattis till tentan! Färga håret istället - det har jag gjort från råtta till giraffärg! Kram An1

2009-02-21 @ 19:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0