Räntabilitet, kassaflöden och ekvivalentmetoder

Idag åkte de övriga i familjen till skidbackar öster om Kyoto. Det är helgdag idag (National Foundation Day). Jag följde inte med, för jag ska skriva omtenta nu alldeles snart. Jag mår illa av nervositet och springer och kissar hela tiden. Eftersom tentan pågår i 5 tim och är förmodligen knökad av olika räkneuppgifter, så känns det inte som att det finns tillräckligt med syre för att ytterligare förbereda mig med fler övningsuppgifter. Istället tog jag en promenad ner till citykärnan, åt lunch på running sushi, efterföljt av en kaffe på Starbucks. Men nu sitter jag här och försöker stärka mig, håll tummen tills den vitnar, jag är rädd för att jag behöver det. Om 6 timmar är det över....... Då ska jag banne mig ta mig ett glas vin, eller en gravöl.

Knappt 3 timmar senare:
YES! Nu kan livet gå vidare igen efter vacuumet jag befunnit mig i! Tentan görs omline och resultatet kommer upp direkt efter att man skickar in det. 71 av 80 poäng (mellan 60 - 80 = VG (MVG finns inte tyvärr ;-)). Jag är så dj.... nöjd!

Pratade med Ola precis i telefon. De hade råkat utför ett plötsligt åskoväder. Ester och hennes kompis var inomhus just då, men Maja och Ola satt  fast i liften efter att åskan slagit ner i den. De hade fått vira ner folk, men Ola och Maja kunde åka vidare efter ett tag, jisses, det händer grejer.


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! HUR GICK DET????? Hållar alla tummar!

2009-02-11 @ 07:41:46
URL: http://tinaostefan.blogg.se/
Postat av: SysterMia

GRATTIS!!!! visste väl att du skulle greja det! /Kram syster

2009-02-12 @ 15:42:48
URL: http://jorfalks.blogg.se/
Postat av: Robbe

Bra jobbat med tentan

2009-02-12 @ 15:43:40
Postat av: Sara, Magnus, Ellen och Wilma

Grattis! Vad skönt att det gick bra med tentan.

2009-02-18 @ 23:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0