Olika världar

Världen krymper, det är lättare att vara på andra sidan jorden nu än bara för 5-10 år sedan. Skype har varit min räddning här. Ester nyttjar en mängd andra kanaler och världar. Härom dagen t ex, satt hon framför datorn och skrev till Julia hemma i Sverige genom msn samtidigt som hon skypa med sin kompis Brittney som bor här i Kyoto. De bestämmer att de alla tre ska ses på Weemee. På weeworld, weemee, finns de i form av tecknade figurer som de designat själva, de kan prata med varandra genom att skriva pratbubblor som bubblar ur deras figurer och promenera runt i olika rum.  Häftigt faktiskt, att Ester sitter här i Japan och liksom för samman kompisar från olika delar av världen till en gemensam värld i cyberspace.


Kommentarer
Postat av: Tina

Ja det är verkligen häftigt! Min största behållning av detta hittills var när jag kunde chatta med Julia när hon var i Florida och jag längtade så.. Samtidigt chattade hon med Ester om jag inte minns fel! I julas var vi uppkopplade på Skype och msn när vi var i Paris så att vi kunde byta en mening här och där med alla ungar. Nu har vi msn uppkopplat i köket på kvällarna när vi lagar mat och då hinner vi ofta byta ett par ord med Olivia. (Och det är den vägen vi meddelar Julia att maten är klar!)

2009-02-03 @ 09:37:30
URL: http://tinaostefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0