Sjuksköterska?

Nej, bara lite förkyld och som sagt, INTEGRERAD!!!!


Alla vet väl vid det här laget att munskyddet används för hänsyn till omgivningen när man är förkyld. Hänsyn i mitt fall är att låta folk slippa se mina förkylningsblåsor, hosta kan jag ju göra i armvecket.


Att Japaner har den längsta livslängden i världen kan delvis bero på hur de undviker smitta. Men jag tror det mest beror på deras grundliga hälsokontroller de springer på årligen. Ola var på sin årliga hälsokontroll i fredags. De kollade hjärtat, röntgade lungor och mage, tog sänkan, blodprov, puls samt vikt och längd. Olas midjemått tog de två gånger för att kolla att det verkligen stämde. Hans vilopuls var väldigt låg, det har de som är vältränade, och Ola är faktiskt en aktiv joggare och cyklist, han medverkar även i en och annan fotbollsträning vilket är jobbigare än att bestiga Mt. Fuji, så att den är låg, är inte konstigt. Men jag tror att den är låg för att det är Olas, han svarar på tilltal långt efter att man glömt att man sagt något och jag har aldrig under de dryga 13 åren jag levt med honom sett honom stressad. Undrar vad min vilopuls är?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0