Ont

Jag har lite ont i kroppen efter att ha spelat volleyboll i fredags. Det var en match mellan elever och föräldrar i flickornas skola. Trots allvar och föga hänsyn till att motståndarna var barn förlorade vi, inte så stort visserligen men ÄNDÅÅÅ, det känns inte bra, eventuellt blir det revansch nästa fredag.

Ola har också ont i kroppen. Han gjorde sitt andra tappra försök att nå målsnöret i Kyoto half marathon. Efter 1 mil började ena knät smärta, efter 1½ mil tog han bussen till målet (som också är starten och där hans väska fanns). Om man inte passerar vissa ställen inom en viss tid får man skjuts tillbaka. Hans uppladdning inför helgen kanske inte var den bästa, om jag förstått det rätt var det inte många timmars sömn under Tokyovistelsen.

image565

I lördags umgicks vi med familjen Gisselgård. De landade i Japan i onsdags och ska bo här i Kyoto i 11 månader, så nu finns det alltså två svenska familjer här. Det känns fantastiskt bra! Ola hämtade dom med bilen på förmiddagen och vi började med en fika hemma hos oss. Sedan delade vi upp oss för att kunna ha en chans att hinna med Isabells inköpslista. Ola, Jens och flickorna (Ester, Maja och Livia (snart 4)) åkte till elektronikaffären för inhandling av riskokare, ett måste här i rislandet. Jag, Isabell och Lisen (4 mån) promenerade till den närmsta 100 yen-shopen. Där kostar allt 100 yen och de har allt från hammare och spik till porslin och glas. Isabell tog "bara" med sig en 10 000 yens-sedel efter att jag övertygat om att jisses det räcker. Pengen räckte inte och jag fick lösa ut henne i kassan, hon måste slagit rekord i den butiken.

Efter det sammanstrålade vi med de andra i ett köpcentrum i närheten för att äta och handla ytterligare grejer. De kom hit med två resväskor så det fanns som sagt en del på listan.

I dag har det varit varmt och fantastiskt skönt. Himla tur eftersom jag, Ester och Maja cyklat runt till olika platser för att heja på Ola. Efter att vi återförenats med Ola i hemmet och han hämtat andan tog vi oss till floden (där den delar sig) och fikade i gräset tillsammans med Jens (Olas kollega) och hans flickvän Jo. De flyttar till Tokyo väldigt snart.

En bra helg har passerat!

  


Kommentarer
Postat av: Tina

Wow, vilken aktiv helg! Härligt med lite svenskar att umgås med! Kommer de att bo nära er? Och vilket väder! Åh vad jag längtar efter våren och att kunna sitta ute och dricka en kopp kaffe mot husväggen!

2008-03-10 @ 21:27:27
URL: http://tinaostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0