Middag på bordet

Nu när min tid kräver noggrann planering och organisering är jag glad över att jag befinner mig i Japan. Här består nämnligen en stor del av mataffärerna av färdiglagad mat, inte nog med det, den är generellt väldigt god. Japaner är noga med vad de äter, det är t ex ovanligt att se folk tugga i sig något i all hast mellan punkt a och b. 
Jag kom precis nyss tillbaka från affären där jag inhandlat middagen, morgondagens innehåll i flickornas lunchlådor samt min sushi jag snart ska äta upp. Middagen kommer bestå av en panerad köttbit med sesamfrön, denna ska skäras upp och placeras på riset som ligger i en djup skål, på riset knäcks ett ägg, alternativ några droppar av en god sojasås, strimlade grönsaker serveras i en skål bredvid. Köttbiten är säkert jättegod, men jag måste erkänna att jag inte vet om det är kyckling, fläsk eller biff ....... tänk om det är tunga, eller någon konstig inälva (!!!) Då blir det flingor och mjölk, (det har hänt förr).

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Snygg blogg du har!!

2007-09-18 @ 06:14:26
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0