Psykologi

Jag läser som ni vet Psykologi i arbetslivet (bl.a.).  En skön mening om personlighet som jag skrev ner i mina anteckningar idag:

"Vi individer är som alla andra, som vissa andra och som ingen annan som har levt eller kommer att leva i framtiden". (Kluckhon & Murray, 1953)

På tal om psykologi så har Ola köpt ett nytt fordon, dyr tycker jag. Det tycker inte Ola, han menar att han har tjänat en massa pengar genom att köpa cykeln.
- Hade jag köpt den i Sverige hade den faktiskt kostat x kr!!!!!
- Då hade du ju inte köpt den!

Eftersom jag läser Psykologi i Arbetslivet handlar det en hel del om hur vi fungerar och påverkas i grupp. På måndag har vi bjudit hit Majas dagisgrupp, kommer alla - vilket det verkar - blir vi drygt 30 pers.  Vi dukar upp ett buffébord är tanken, sushirullar och teriyakikyckling mm.


Skönt med fredag, nästa fredag är mamma & Georg här, de kommer på torsdag :-) 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att ni får så fint besök från Sverige.Ska dom bo hos er eller på hotell? Jag förstår att längtan är stor....Kicki

2007-10-05 @ 10:05:07
Postat av: Lena

Hej Kicki!
Dom ska bo hos oss nästan hela tiden, tre nätter ska de bo på hotell. Det ska verkligen bli kul att få hit dem, hjälp med hushållet och barnvakt mm ;-)

2007-10-06 @ 03:28:08
Postat av: Carina

Hej Lena
Nu hittade jag äntligen rätt...tog lite tid, inte sant!!!
Jag har gjort mitt bästa för att hålla mig gömd.
Jag hittar inte fatt i din mailadress. vill du maila mig din. Det känns som jag har mycket att ta igen och berätta. Som vanligt är det borde njutfullt och småfnittrigt att läsa din blogg. Du skriver fantastiskt bra. De allra varmaste kramarna från mig till ER/Carina

2007-10-07 @ 08:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0