Stjärterum

Som jag skrev igår så var vi bortbjudna på lunch idag. Mamman Machi sa när hon bjöd in oss att de bor trångt, men jag visste inte om det bara var något hon sa, men det var det inte, de bodde 4 st i en lägenhet på ca 60 kvm. Underbart att bjuda hem 8 familjer och bjuda på mat, förmodligen finns ordspråket finns det hjärterum så..... en jättetrevlig dag. Vi var där mellan 11 - 16.30 och åt och hade det bra.

Det visade sig att mamman Machi är konstnärinna och målar i någon form av temperafärg och tusch, japansk stil. Jag fick med mig några kopior på saker hon gjort, mest illustrationer, så att jag och Ola kan prata ihop oss och beställa en tavla av henne. Vi har redan bestämt oss vad vi vill ha för typ av bild, spännande värre.

   
(dubbelklicka för förstoring)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0