Harajuku eller Bay Area

Vi kontaktade en lägenhetsagent i Tokyo förra veckan.  Vi lämnade våra krav, önskemål och drömmar. Vi har haft siktet på Harajukuområdet, dels för att det är 100 % Tokyo gällande hippfaktor och galenskap, och också för att det ligger vid Yoyogi Park. MEN, nu har vår fokus glidit över till att det inte vore fel att bo nära flickornas skola, inte bara för att det är nära skolan (även om det kan räcka som argument), det finns dessutom ett gäng höga hus där i Bay area, vi snackar skyskrapor.

I fredags fick vi en bunt med förslag. Flera är riktigt lockande, speciellt en som vi förhandlar om just nu. Jag försöker intala mig att det inte spelar någon roll om vi får just den eftersom det finns en del andra objekt som inte är illa alls. Nu sitter jag mest och stirrar in på inkorgen och väntar in beskedet. Min känsla och intryck på vad som komma skall, är att vi flyttar från en charmig historisk tid här i Kyoto rakt in i framtiden, som science fiction nästan.  Skyskrapor och glas och mängder av människor i likadana kläder.

På tal om likadana kläder fick vi handboken hemskickad från Tokyo International School. Från och med denna termin, är det skoluniform som gäller. Det är inte riktigt som de uniformer de japanska skolorna har, det är mer som skoltröjor med logga, men det verkar vara kjol som gäller om man är flicka. Ester är inte lika nöjd som Maja.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej, jag skrev precis men det verkade inte fungera så vet inte om kommentaren kom fram.



Min pojkvän & Jag åker till Japan på måndag och tänkte höra med dig vad vi absolut inte får missa, om du har tid att svara självfallet! :)

Vi åker till tokyo och sen tänker vi ta oss runt med ett tågpass till olika ställen, stannar i 10 dagar så vi vill se allt vi kan :)



Tacksam för svar! //Linda :)

2009-10-21 @ 16:35:50
URL: http://llinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0