bättre tider

I går kväll klockan 21.30  var det rundringning om att faran är över och att skolorna i Kyoto åter kan fyllas med barn. Planen då de beslutade att det var säkrast att alla håller sig hemma (svininfluensan) var att det skulle gälla fram till onsdag, och att skolorna åter skulle öppnas på torsdag. Så blev det alltså inte, de öppnades redan idag, och ingen sörjde över det.

Solen skiner, det är varmt och skönt (men klibbigt). Jag njöt av en promenad ner till Starbucks där jag tog en islatte och läste igenom en studiekamrats PM som jag ska opponera mig om.  Jag njuter extra mycket efter att klarat den andra och sista stora tentan i företagsekonomi, även tentan i arbetsrätt är avklarad och det enda som återstår innan sommarlovet är att skriva två oppositioner till två olika PM (kurskamraters arbeten) denna vecka.

En annan sak jag måste göra idag är att ändra ringsignal på min mobil, det är otroligt stressande att ha fågelkvitter som signal så här års. Kanske det är ett bra exempel på ett lyxproblem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0