turistande

Igår cyklade vi, jag och Katja, till det Gyllene Templet, ett absolut måste om man så bara åker hit över en dag.  Vi åt lunch på ett typiskt japanskt lunchhak, sushi och Sashimi.  Efter det tog vi oss till Kitano Tenmangu Shrine som har runt 2000 plommonträd i sin trädgård.

Kinkakuji, det gyllene templet, klätt i bladguldKatja köper ljus som ger kärlek och arbete







Katja hade med sitt skissblock, så hon tog plats nere vid floden på eftermiddagen. Fin miljö och atmosfären är skön, det är också lätt att hitta hem därifrån vilket är en viktig detalj då Katja har samma obefintliga lokalsinne som jag. Jag åkte till skolan och hann träffa Maja innan hon drog iväg med ytterligare 5 kompisar till en av dem där alla skulle sova kvar, Maja var helnöjd! Jag satt och kollade Ester när hon spelade fotboll på skolgården innan hon och jag cyklade hemåt tillsammans.

Ester, Brittney, Mariah och Chloe


Middagen intogs tillsammans med lite öl på Zac Baran, ett Jazzcafé som ligger på promenadavstånd från oss. Stället har en i princip obefintlig skylt och ligger en trappa ner i en källare. Ett annat sällskap som var där var turister i Kyoto över några dagar och jag gissar att stället finns med i Lonely Planet eftersom de hade just den boken med sig. Sällskapet kände vi igen från den guidade turen vi gick i onsdags, ibland känns Kyoto litet.


Kommentarer
Postat av: Tina

Kan inte sluta att förundras, är detta verkligen på samma jordklot! Så vackert och så annorlunda. (Inte Täbban direkt..) Njut Lena, snart är det Rönningeby du ska glädja dig åt...

2009-03-20 @ 08:25:55
URL: http://tinaostefan.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hej Lena!

Hittade din blogg när jag googlade på Kyoto, jag ska nämligen åka just dit i höst som utbytesstudent i ett år. Skulle jättegärna vilja veta mer om staden, vore kul om jag kan få ställa några frågor via mail!

2009-03-20 @ 22:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0