11 år och rastlös

Ester trivs i skolan, hon trivs med sina kompisar där och hur skolan fungerar. Nästa vecka är det vårlov. Reaktionen över kommande lov är inte bara positivt, skulle nog mer kalla det lite negativt.  Det känns som att Ester inte riktigt vet vad hon ska göra på fritiden. Vanliga vardagar fylls av läxor och datortid. Vad gör man på övrig fritid om man är 11 år? Jag gjorde som alla gör nuförtiden, jag googlade; flickor 11 år + intressen;

Nr 1; Teknikläger för flickor, 11-13 år i Pargas. .........Nja, inget för Ester under vårlovet

Nr 2; DigiGirlz ska öka flickors intresse för IT, ...........hennes  intresse för IT är fullt tillräckligt

Nr 3 + 4; handlade om barnseks (ny stavning för att undvika googlare som jag inte vill få med i min besöksstatistik) ......jag blir uppgiven och ledsen

Nr 5; samma som nr 2

Nr 6; handlade om barns utveckling .......stort åldersspann

Nr 7; Kön och autism - fokus flickor


Jaha ja, googlandet funkade inte alls i detta fall. Så jag står fortfarande helt ovetande över vad jag ska föreslå som svar på den ständigt återkommande frågan, mamma, vad kan jag göra? Jag har alltid en lista jag rabblar, men den går sällan hem. I skrivandets stund är allt bra, hon sitter och målar tillsammans med en kompis.  Flickor i åldern 5-6 år är betydligt lättare att sysselsätta! Flickor i 43-årsåldern har alltid häcken full.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0