Midsommarafton



Tänk vad fina alla är trots att de inte har en aning om att det är midsommarafton idag! 

Jag och Jun strosade runt i Kiyomizu-området idag, där ser man alltid Maikor som trippar omkring i sina träsandaler. I Kyoto, speciellt i Kiyomizu, finns det studior där man kan bli utklädd till Geisha, det kallas för Maiko. Att se en riktig Geisha mitt på dagen är ganska osannolikt.  Det var mängder av skolklasser som besökte Templet, det ingår i grundutbildningen här i kulturella Japan. De har som uppgift att även intervjua utländska turister för att slipa på sin engelska så jag har blivit haffad ett antal gånger och fått svara på frågor som vilken mat jag gillar i Japan och var jag kommer ifrån. I dag ville de ta ett foto på mig tillsammans med dem, jag passade på att ta ett foto med min kamera också. 

På bilden nedan syns Jun :)

Vår midsommar blir inte så traditionell. Men vi ska äta jordgubbar efter god middag och vi vuxna ska byta ut glassen mot champagne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0