Äntligen en 6-åring i familjen!


 

Äntligen är det den stora dagen då Maja fyller 6! Nedräkningen har pågått sedan några av hennes klasskompisar fyllde 6 redan i november.

Maja var laddad och inställd på frukost på sängen. Eftersom vi är lediga och Maja har sovit borta natten innan ansåg vi att vi inte behöver gå upp alltför tidigt eftersom sömnbrist råder. Vår plan var att fira Maja klockan 8. Men jag borde ha förstått bättre, straxt före 7 hör jag Maja ligga och snyfta. Jag går in till henne och lägger mig och förstår då att hon legat vaken länge (LÄNGE), och börjat tro att vi glömt henne. Men jag fick henne att somna om och vi sjöng och firade så småningom med rostat macka utan kanter med parmaskinka på, Majas favvo. Hon var supernöjd över sina presenter och minst lika nöjd över dagens plan, till vilken hon själv var smeden. Vi har tillbringat 8 timmar på Osakas svar på Gröna Lund (Hirakata park).  31 graders värme, men tack och lov inte klarblå himmel. Vi har haft en toppendag, så i morgon tänkte vi fira någonting annat, vi får se vad, men roligt blir det.

 

Medföljande kompisar var Brittney och Joshua.

En fin bild på storasystern till 6-åringen


Kommentarer
Postat av: hanna

hälsa grattis från mig :D

2009-06-27 @ 19:15:06
URL: http://jorfalks.blogg.se/
Postat av: Ellen, Wilma, Sara och Magnus

Stort GRATTIS till 6-åringen ett par dagar försent.



Stor kram från Ellen

2009-07-01 @ 19:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0