Sushi

Snart ska jag äta min Sushi-lunch, alltid lika gott. Det är inte alla som gillar Sushi, Ester tillhör det lägret. Hon verkligen hatar det, kan inte ens sitta vid samma bord som någon som äter sushi. Hon har skrivit en dikt om detta ämne, den lästes upp från scenen under avslutningen av förra terminen. 

 

Oh sushi, oh sushi


Oh sushi, oh sushi

I hate you so much

You are so disgusting

You, I would LOVE to crush

I donʼt like eating you

You are so gross


Oh sushi, oh sushi

Nobody knows!

Iʼd rather eat liver

or a bag of worms

You make me sick

like a million germs

Iʼd rather eat snot

or do a crazy dance

In front of a million people

or walk all the way to France


Oh sushi, oh sushi

You are the worst

Some people like you

They are sick, CALL THE NURSE!


Oh sushi, oh sushi

Donʼt come to me

I want to destroy you

or throw you back to the sea!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åt just sushi till middag..(Micke stod för middagen)Gillar ju sushi faktiskt..haha..Hur mår ni? Tänker ni någonsin komma hem igen? Har kvar båda era mobilnummer i hopp om att någongång kunna använda dem igen..Jo, vi har flyttat in i stort hus i kyrkbyn och trivs kanon..Min utbildning kommer jag avsluta nästa vår...Ha det gott//Lisa

2009-01-21 @ 19:39:11
URL: http://hembergalisa.blogg.se/
Postat av: kicki

Heja Ester jag vill gärna joina hennes antisushiklubb....Vilken underbar dikt.Kram

2009-01-21 @ 21:51:34
Postat av: SysterMia

Åå, en blivande författare månde... ; ) /M

2009-01-26 @ 09:20:41
URL: http://jorfalks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0