Mental kris fyller frysen

Igår var en dag av trivsel i skidbacken, en bra dag. Det behövdes mentalt känner jag nu, kanske jag var i chock. Idag har jag städat, bl a. skrubbat köket inklusive fläktens alla feta delar, tvättat flera maskiner, tvingat barnen att hjälpa till att städa och rensa deras leklådor och garderober. Jag har rullat köttbullar och lagt i frysen för att ha till barnens lunchlådor, bakat chokladsnittar och kanelbullar.  Herregud så hysteriskt! Jag har inte haft någon öm eller vänlig ton till mina älskade familjemedlemmar alls. Orsaken är helt enkelt att jag kuggade i tentan jag hade i fredags. Det är så typiskt mig att reagera med att städa och bli manisk. Det är liksom mitt sätt att bearbeta stressen av misslyckandet. 

5 timmar för att skriva en tenta är lång tid. Efter 2 timmar insåg jag att 2 timmar kan gå väldigt fort. När jag bara hade 2 timmar kvar fick jag panik med en tillhörande blockering. Omtentan är om tre veckor. Jag har förstått att jag inte är den enda som får göra omtenta, det ger en viss tröst märkligt nog. Den måste jag klara. Jag har insett att jag måste plugga mer och hårdare. Precis som jag alltid har intalat mig att jag har något jag kallar grundkondition (gratis liksom), har jag levt efter tron att jag inte behöver läsa lika mycket som kursbeskrivningen beskriver. Jag pluggar 100% studier på ca. 3-4 tim per dag, max. Det har funkat tills nu. Men nu blir det ett nytt schema för fru Jakobsson. Tufft. 

Men jag har hela tre luncher inbokade kommande vecka, när de bokades var ju tanken att tentan var over and done, men efter dem blir det stenhård disciplin. Trist!!!


Maja gjorde det mesta i tillverkningen av chokladsnittarna. (Observera det lite ansträngda leendet).


Tvingade dem att se lite glada ut trots att de var tvingade att hjälpa till utan mutor.


Så har kan man göra med de bullformarna som blev över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0