vardagsbilder

Nu när nedräkningen till flytten norrut tickar allt högre gäller det att ta vara på den tiden som är kvar här i Kyoto. Men jag vet inte riktigt hur. Det jag gör är att försöka se lite objektivt på tillvaron och på miljön vi befinner oss i varje dag.

Området vi bor i heter Yoshida. Det är ett av de äldsta områdena i Kyoto. Därför är gatorna extremt trånga, på vår gata får det inte plats några bilar. Skönt och mysigt tycker jag. Nackdelen med att husen står så tätt är att husen inte har så många eller stora fönster. Vi längtar verkligen till att kunna se himlen genom fönstret och det kommer vi ju verkligen kunna göra ifrån våning 42. Idag tog jag kameran och promenerade bort till områdets närmaste tempel, Yoshida Shrine. Porten ser vi dagligen och vyn är värd att spara på ett foto. Jag fotade också vårt hus (mörkbruna), vår trånga gata, vår närbutik Family Mart och affären på hörnet, både utvändigt om invändigt, så nedan är det bildvisning:

 

 

Träd med RÖDA löv på vår baksida;

 

Ingången till affären på hörnet "Sun Plaza":


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0