it's sooo humid

Att sitta inomhus när solen skiner är svårt när man är svensk. Det är lätt som en plätt om man är japan, i alla fall i augusti. Maja och jag gick ut för att finslipa hennes cykelfärdigheter, Ester valde att hålla sig inne där ACn är inställd på 26 grader vilket faktiskt känns lite småkyligt.  Vårt mål var Yoshida Shrine, 5 min promenadavstånd från hemmet. Vi mellanlandade på Family Mart för att köpa dricka vilket är ett måste när man är ute. Man svettas mer än vad jag trott var möjligt.  Vi var ute i nästan en timme, en bedrift en dag som denna.

 

Cikadorerna hörs ordentligt så här års, men man ser dem inte så ofta, men jag och Maja såg en på vår väg. När den flög iväg lät det som att den var gjord av metall. 


Maja pustar ut i skuggan inne på Shrine-området och mumsar på en pinne med Daifuku (degiga risbollar).

 


Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag kan fortfarande höra dom ibland. Häftiga insekter.

Du känns så nära när man känner igen allt som du beskriver trots att det var länge sedan vi var där. Du hjälper mig att hålla minnena vid liv. Kram /I

2009-08-12 @ 18:47:32
URL: http://isabellgisselgard.wordpress.com
Postat av: Linda Konnichiwawa!

Låter för varmt trots att man älskar värme! Idag känns det höstigt med regn o svalare i Sve...:-( . Läskigt med skalv. Tack för senast! Kram /An1

2009-08-12 @ 20:03:36
Postat av: Mona

Hallå, hallå, hallå Lena!! :)



Guu va kul att se dina nya foton..och läsa om vad du, med följe, har haft för er den senaste tiden..:) Var himla länge sedan jag var inne på din sida, men sprang idag över den igen - och som sagt, väldans kul!! Nu kommer jag åter snart! :)Tills dess - allt gott! Kram!

2009-08-13 @ 13:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0