Ettan & Sexan

 Nu har skolan börjat för Ester och Maja. Maja börjar första klass och Ester börjar middleschool (högstadiet). Nya lärare och nya klassrum. Det känns stort!!!  I morse var jag och Ola på möte med Esters två lärare, en från Kanada och en från USA. De kallar mötet för ”hopes and dreams” och inför det har vi fyllt i papper om vad vi har för just ”hopes and dreams” inför kommande skolår. I eftermiddag ska jag träffa Majas lärare i samma ärende, hon kommer från Australien.

 

Varje skolårs första dag mjukstartar med en ½-dag efterföljt av ett knytkalas i gymmet. Där presenteras de nya lärarna och nya elever.  Det var himla trevligt att träffas igen, men jag saknar Becky (engelskan) som flyttat till USA. Jag konstaterade också att jag är den enda västerländska mamman om jag räknar bort 2 av lärarna som också har barn i skolan, (de är ju därför mammor på skolan men det blir ju inte riktigt samma sak).  

 


Från och med nu, när Maja börjar ettan, har Ester och Maja "Lining up" samtidigt. Det innebär att Ola skjutsar båda barnen till skolan på morgonen. Hittills har jag skjutsat Maja till skolan på cykel en halvtimme senare.


Lärarna presenterar sig


Potluck lunch

Till middag blev det pizza, bakade av Ester och Maja!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0