Åter i öster

Då är Sverigesemestern över och vi är åter i Kyoto vars luft är tjock och trögflytande med en temperatur på 40 grader (kollade termometern innan vi åkte och handlade klockan 17.15). Tack gode gud som skapade ACn.

Det är alltid skönt att kliva in i hemmet efter semestern, (lite pga av ACn). Riktigt kul att ladda in bilderna i datorn och summera semestern;

Vi landade en lördag, 3 tim försenade, och åkte direkt hem till mamma & Georg och kramades, pratade och sov för att nästa dag ta flyget upp till Umeå. Från flygplatsen tog vi en taxi till Umeås campingplats och rullade in vår resväska i reception där de övriga familjerna i ”Kina-gänget” var, hur kul som helst att träffa dessa underbart trevliga och sköna människor. Tjejerna började leka från första stund.

Tillbaka i Stockholm boade vi i Stefan och Tinas fina lyxiga hus i Ensta med pool och hela faderullan. Maria (syster), Robbe, Hanna, Ellen och mamma kom på middag och Maja firades med massor av presenter (mycket och dyrt är tradition när Maria ger presenter). Några dagar senare kom Tina och Stefan tillbaka hem från deras Gotlandsvistelse och vi levde storfamilj i dryga dygnet. Under det dygnet fyllde Tina år och det blev fest på kvällen!

Vi tog tåget till Örebro där vi var i några dagar. Vi lånade Anette och Nåkes lägenhet som ligger på promenadavstånd till svärmor Marianne. I Örebro åt vi god (jättegod) mat, åkte ut och badade vid Leken och barnen gick och såg ”Berts bravader” på Örebros parkteater tillsammans med farmor och kusiner. En av dagarna var vi bjudna till Anette, Nåke, Linda och Maricas smultronställe och torp utanför Örebro. Himla trevligt att dessutom träffa några andra kusiner (med respektive) till Ola.

Här ser ni min kära svärmor in action. Vi sköt ner några läskburkar och hon förvandlades till en skjutgalen vilding.

Efter Örebro åkte vi tillbaka till huset i Ensta/Täby, det skriver jag om i nästa inlägg.