Andra halvan av Sverigesemestern

Vecka nr 3 tillbringades i Stockholm och huset i Ensta. Vi gjorde utflyker till bl a Huddinge och firade Maria som fyllde 45 år. Vi åkte också ut i skärgården till Kicki och Leif ute på Notholmen utanför Vaxholm, alltid lika trevligt och somrigt även om vädret hade kunnat vara bättre.  Vi fick också besök av Gunilla och hennes fästman (i ytterligare ett ½-år) Darryl vilket var kanonkul eftersom vi inte setts på hela 5 år!!! Framför allt träffade Ester sina gamla kompisar!

 

 Maria njuter av grattissångerna framförda av Hanna, Ester, Hannas kompis Sara och Ellen.


Kicki får en kram på Notholmens brygga.


Jossan, Amanda, Linn & Ester. 


Julia & Ester


Darryl och Gunilla som gifter sig på Nya Zeeland den 2 januari nästa år, och vi är bjudna!!!! Hoppas vi kan få till det och komma dit!!!!!


Efter tre veckor i Sverige åkte Ola tillbaka till Japan. Som de tidigare två somrarna flyttade jag och tjejerna hem till mamma och Georg. Jättemysigt och skönt. Ester fick följa med kusin Ellen till Legoland, en höjdare!

Före resan till Sverige har jag tron att jag har all tid i världen att träffa alla jag vill men icke, så blir det inte. Semestertiden är försvinnande snabb och det är bara att konstatera att jag inte hann med dem jag velat.

 

Notera Esters intresse av att se Kyotos stolthet det "Gyllene Templet" på Legoland :)

 

En av dagarna åkte vi till min mormor, hon är 93½ och har nu flyttat till ett äldreboende efter att tills nu bott och klarat sig bra själv. Tyvärr gör hon inte det längre, men lyckligtvis trivs hon i sitt nya hem. Det var en märklig känsla att möta mormors lite mer främmande blick.


Pappa/morfar, Maja och Ester i Hågelbyparken.


Eva & Urban
Nedan Maja & Moa samt en utsiktsbild från Eva & Urbans underbara hem.

Ester, Maja & Ellen på Flottsbro


Ester & Ellen paddlade lite kanot.


Idag har temperaturen varit mer human med endast 32 grader, lite småregnigt vilket bara är friskt. Vi tog oss utanför dörren och cyklade ner till stan och köpte en varsin Hägen Daz-glass, men det fick räcka som utflykt för denna dag. 


Kommentarer
Postat av: SysterMia

Vilka bilder!! Sverige ÄR fantastiskt! ; )

2009-08-11 @ 13:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0