Mix och HP

Även idag har Ester två av sina kompisar här. Vädret är mulet så de har släckt ner i vardagsrummet och sitter helt paralyserade och ordentligt spända och ser på som de själva kallar den HP4 (Harry Potter 4). Maja får inte vara med och se, dels vill Ester inte ha henne där och dels så är filmen inte lämplig för 5-åringar. Men hon hittar sina knep att få en glimt av den i alla fall.


Det bästa sättet att hålla henne borta är ju att sysselsätta henne. Då kom jag på att jag har en mjuk pepparkaksmix i skafferilådan, jippiee för Tina (Tack), blev även himla sugen då jag såg bilderna i hennes blogg när hennes barn slickar sleven. Turligt nog tyckte inte Maja om smeten, så jag fick all smetspill för mig själv.



Brittney, Alice, Ester och Maja njuter av den varma, mjuka och saftiga pepparkakan!


Igår kväll fick vi besök av Jörgen Lundberg och en annan kollega från Micronic (Peter), de tittade förbi för att sedan gå vidare ner till stan och äta middag mm med Ola. När Maja skulle sova, då hennes funderingar går på fullt sprut, frågade hon vad de gjorde här. Hon konstatera att de i så fall kan prata engelska.

- Vet de vad tomato betyder?

- ja, det vet de.

- cat?

- ja, det vet de också, tyst nu och sov!!!

-.......opposite?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0