iyen

Nu har vi fått 4 blåa kuvert i vår brevlåda, alla här i Japan har fått ett varsitt. De ska fyllas i och skickas in till staten och vips får vi ytterligare pengar att konsumera och därmed får ekonomin fart igen här i Japan är det tänkt. Vi har redan skickat in blanketten som gav 36000 yen för att vi har en 5-åring i familjen. Nu får vi ytterligare 20000 yen för Ester och Maja (vardera), och 12000 yen för Ola och mig.  

Jag undrar om det är ett lyckat drag från regeringen? Samtidigt som jag funderar jag på vad som ska inhandlas...... Shinkansenbiljetter till Tokyo under Golden Week? ..... några extra restaurangbesök?

hm, men först ska blanketten fyllas i, tur att det finns instruktioner.....


Kommentarer
Postat av: Tina

Bra initiativ tycker jag! Skulle vara välkommet här! Här får vi ju bara oranga kuvert med hopp om ett liv som pensionär....

2009-04-22 @ 08:47:47
URL: http://tinaostefan.blogg.se/
Postat av: hanna

uppdatera meeeera! :D

2009-04-23 @ 19:55:42
URL: http://jorfalks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0