En smet

Kan inte riktigt bestämma mig om livets vardag är ett ekorrhjul eller inte, jag väljer nog ett inte. För visst får man välja! Det är ju helt och hållet vilken inställning man har, och kan man styra ut från ett ekorrhjul så gör man det, även om ingen direkt skillnad märks i praktiken.

Har precis hängt en maskin med rött/rosa, det känns ju bra att den är borta, ....för denna gång.  Innan dess googlade jag "lätta & snabba recept", det blir kycklingmackor till middag, skönt att det är beslutat, ......i morgon blir det ett nytt beslut.  Jag har kämpat mig genom hälften av  veckans kalkyleringsuppgifter, känns skönt, men på tisdag kommer en ny omgång.  Tjatade på barnen igår, Ja, de förtjänade det (vill att de packar upp sina matlådor ur skolväskorna), nej, det hjälpte inte.

Det handlar om mental inställning, att traggla sina karman. För vad vore livet utan dessa upprepade vardagshändelser, jo, en himla tråkig och ostrukturerad röra, och vem vill ha det? Inte jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0