mån - fre

Nu känns dagarna väldigt inrutade, eller är det bara vardag?;

7.30 ringer klockan, jag går upp och gör ordning lunchlådor till barnen och frukost.

7.15 frukost med påklädda barn

8.00 Ola och Ester åker bil till skolan, Ester börjar 8.30

8.30 Jag och Maja cyklar till skolan, Maja börjar 9.00

Sedan cyklar jag hem, slänger i en maskin tvätt, häller upp ett stort glas iskaffe och sätter på datorn. Pluggar, pluggar och pluggar. Denna termin (o nästa) är inte lika rolig som tidigare, psykologi och pedagogik är betydligt roligare än arbetsrätt och företagsekonomi. Men det blir förhoppningsvis nyttiga kunskaper.

Just nu försöker jag vara extra effektiv eftersom syrran med familj kommer hit om 2 veckor!!!!! Då vill jag inte vara tvungen att sitta med näsan i böckerna.

12.00 går till affären på hörnet och köper middagsmat och sushilunch.

15.00 cyklar till KIS, flickornas skola.

15.30 slutar deras skola, Maja leker 1 tim på skolgården medan Ester har klubb, fritidsaktivitet.

16.30 cyklar jag och Maja hem, Ester åker buss.

18.30 kommer Ola hem till ett färdigdukat middagsbord.

19.30 Maja görs i ordning för natten, bok läses

20.00 Majas lampa släcks, jag eller Ola sitter i läsfåtölj utanför hennes rum och läser egen bok.

20.45 Ester lägger sig och läser, Jag eller Ola sitter och läser i dörrhålan mellan hennes och vårt sovrum.

21.15 släcks Esters lampa.

21.30 ställer vi oftast frågan "ska vi se på nåt?" Vi ser oftast på någon TV-serie som Ola laddat ner. Det är skönt att följa en serie kväll efter kväll istället för 1 gång/veckan. Just nu ser vi på " Fringe".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0