S som i supersmå

I morse fick flickorna presenter eftersom det är alla hjärtans dag och deras föräldrar är så himla snälla och givmilda. Igår, när Ola "jobbade hemifrån" gick vi därför runt i affärer och inhandlade bl.a. en svart munkjacka till Ester som blev en av presenterna. Hon har storlek 150 cl. I många klädesaffärer slutar barnstorleken vid 140 cl så därför provade vi att köpa en i vuxenstorleken S till Ester. DEN PASSADE!!! Det betyder inte att Ester är storväxt utan snarare bekräftar hur små japerna verkligen är.
För ett tag sedan gick vi runt för att leta kavaj till Ola. Expediten frågade om vi letade till honom (Ola), vi svarade ja vilket var ganska solklart då det var Ola och jag i en herraffär. Då fick vi svaret; No sajsu! Ola som jag anser vara normalstor är inte normalstor här. Gällande mig själv kommer jag att ekipera mig i sommar då vi kommer hem till Sverige, vi planerar även då att inhandla en kavaj till Ola den store :-)

Kommentarer
Postat av: Tina

I USA hade ni fått handla kläder för småvuxna.. Olika det där!! Kom hem och shoppa loss vetja! Hur ser sommarplanerna ut?

2008-02-16 @ 07:36:45
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0