Presenter

I dag när jag lämnade Maja på dagis fick jag presenter från två håll. En mamma gav mig kakor som var specialiteter från hennes hemstad som de har besökt tidigare i veckan. Jag fick också några förpackningar sjögräs"papper" så att jag kan göra risrullar. Sjögräs"pappren" fick jag av den Koreanska familjen som flyttade tillbaka till Korea för  2-3 mån sedan, lite otippat.
Det var inte bara jag som fick presentar, alla familjer fick presenter. Reser man någonstans så köper man presenter till dem som inte hade möjlighet att resa. Fyller man år ger man presenter. Jag vet inte till vilka man ska ge presenter men det jag själv uppmärksammat är att man ger till alla barn i sina barns klasser samt lärare, så det ligger väl nära till att även ge grannar, arbetskollegor och givetvis släkten presenter. Presenterna kan vara vad som helst, det vanligaste är att ge sötsaker men vi har även fått servetter i fina förpackningar.

När vi åker till Sverige på semester ska vi alltså köpa ett 50-tal presenter med något svenskt (ge gärna förslag) som flickorna kan ta med till skolan efter lovet. Det är ju onekligen en trevlig vana och tradition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0