high tech på toan

Det är halvdag i skolan för flickorna. Därför tog jag med skolbok och laptop och satte mig på ett fik nära skolan.  Så smidigt och effektivt. Jag blir mer fokuserad på studierna, ......förutom just nu då jag skriver blogg.
Jag gick precis nyss på toaletten. Den första tanken när jag öppnar toadörren är att tända belysningen, det fanns två knappar att välja på och jag hinner precis börja fundera på vilken som är den rätta knappen (jag har satt igång ett larm för länge sedan då jag i samma situation som nu valde fel knapp, det var visserligen i ett sjukhus men det har satt ett spår av försiktighet i att trycka på knappar i toaletter), bråkdelen av sekunden efter tänds belysning automatiskt, jag pustar ut. Samtidigt hör jag ett litet surrande ljud, det är toalocket som fälls upp automatiskt, perfekt eftersom man motvilligt rör offentliga toaletter (även om de är renskrubbade som denna). Jag sätter mig på den uppvärmda (inte av tidigare besökare) och framför allt rena toaletten och kissar lite grann. Sedan spolar toaletten av sig själv medan kranen i handfatet börjar rinna. Att gå på toaletter i Japan är som att vara omhuldad av hjälpande änglar som sköter om mig och jag får en inblick i hur det kan vara för prinsessan som är omgiven av kammarjungfruar.  Fast jag föredrar nog det högteknologiska mot hjälpande händer vid toalettbesök.


Kommentarer
Postat av: Jenny U

Det verkar vara väldigt spännande att gå på toaletten i Japan =)

2009-03-27 @ 08:37:44
Postat av: Maria Carlsson

vi har fortfarande inte fixat låset på vår toadörr... : / - syster

2009-03-27 @ 17:32:37
Postat av: em

Trevlig toalett (: jag har för mig att någon toalett torkar också?

2009-03-29 @ 13:26:18
URL: http://hwleh.blogg.se/
Postat av: Tina

Kommer du att få en omvänd kulturchock när du kommer hem? Ska vi ha lite inskolning redan i sommar, typ en vända till IKEA vid löning??

2009-03-29 @ 15:25:35
URL: http://tinaostefan.blogg.se/
Postat av: EVA Widell

Halloj, Ja nersläckt hade barnen hemma hos oss som var ensamma hemma. Själva var vi på party och ahde helt förträngt detta med nedsläckning, men vi får väl försvara oss med att vi inte hade satt på musik och det var nog bara stearinljus som spred ljuset. Dock visade det sig att Tova med kompis blev så mörkrädda så kompisens mamma fick komma till undsättning för att lugna dem. Ja så kan man också ordna barnvakt - vi fortsatte själva att parta i godanro.Hälsar eva från en hotellsäng i ett vårlikt Tranås.Kram

2009-04-01 @ 22:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0