utveckling?

- Nu är det ett nytt år, du är hela 11 år och nu är det nya regler som gäller. Du får ha totalansvar över dina egna kläder.
- Vad menar du?
- Du får själv ta fram vad du ska ha på dig och du måste ta hand om de kläder du använt, vilka som ska till tvätten osv, tvätten sköter jag fortfarande, ...ett tag till.

Det där har du sagt förut svarar Ester och flinar, precis som att jag inte menar allvar.
Men jag menar verkligen allvar den här gången. En annan regel som gällt länge är att jag är slaviskt strickt gällande att de ska vara i säng ett speciellt klockslag, och vilket klockslag som lampan ska släckas, prick!. En kvart hit eller dit kan ge en förödande morgon. Det var en sådan morgon alldeles nyss. Ester gjorde allt för att slippa hämta kläder att sätta på sig, försökte till och med att muta mig genom att säga att om jag hämtar kläder åt henne så har hon flätor idag. Jag vacklade lite inombords (hon är såååå sööööt i flätor) men stod emot. Till slut, 10 min innan hon och Ola behövde gå hemifrån stapplade hon uppför trappan med morgonrock och filt, åhhh det är så kallt, jag är så trött.

Väl påklädd och klar för färd till skolan önskar jag henne en bra dag, hon önskar mig en dålig, tack för det.


Kommentarer
Postat av: Tina

Modigt! Jag har alldeles för stort kontrollbehov. Tycker nog att det kan bli lite för mycket Pippi Långstrump. Tycker att gränsen går när J flyttar hemifrån. Då kanske hon får bestämma själv..

2009-01-15 @ 16:35:27
URL: http://tinaostefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0