Beauty

Jag har klippt håret, skönt. Det är extra skönt att göra det här i Japan för nästan halva tiden består av tvättning och massage av nacke och hårbotten. Det jag däremot  inte vågar göra är att bleka slingor. Som ni redan vet är Japan väldigt homogent, jag är övertygad om att de flesta frisörer, trots flerårig erfarenhet i yrket, aldrig blekt ett råttfärgat hår (tänkte skriva blont, men ändrade mig).


Häromdagen var Ester och jag i Osaka. Vi var på en skola vid namn; Hanazono International Beauty Collage. Bland annat hölls frisörutbildningar där. Under de 5 timmarna vi var där hann jag se hur de blekte, klippte samt gjorde uppsättningar av huvuden med svart rakt hår. Det fanns inga övningshuvuden med västerländskt hår, trots att skolans namn innehöll "International".




Varför vi var där är att Ester ska pryda omslaget på skolans broschyr 2010.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0