trafik vid vår dörr

Nyss ringde det på dörren och Jehovas var här IGEN!!!! Denna gång var de oroliga att jag var orolig nu när det är augusti …..eftersom det var i augusti som atombomberna föll.  Nja, jag är inte speciellt orolig. De läste några korta citat ur bibeln för mig, det gör mig däremot orolig. Men de ser ju i alla fall välmående ut med sin propra klädsel och meterbreda leenden.  Jag undrar också hur många gånger de har ringt på dörren under semestern, eftersom de inledde samtalet (monologen) med; How nice that you are at home now! (Hjälp)

Samtliga Jehovas vittnen som ringt på dörren här i Kyoto har pratat flytande engelska, det gjorde däremot inte TV-pejlaren som ringde på igår. Han började med att visa sitt legitiation och säga;

- こんにちは、私はテレビからだの軸受

- sorry, no japanese, ....english?

- TV, eh, you have TV?

- no.

Han svarade OK, bugade och gick iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0