September

Nu har terminens första vecka passerat, klockorna har ringt, både på nattduksbord och skolbyggnad, ordningen är återställd. Det känns så bra, det är skönt med vardag. Mina kurser har också sparkat igång och denna termin gäller Arbetsrätt, arbetsvetenskap och företagsekonomi.

Skolans första dag var en halvdag. Då var det potluck-lunch för alla kl. 12. PotLuck är knytkalas, och eftersom jag kvällen dessförinnan hade kommit hem från Fujiäventyret och var ordentligt sliten tyckte jag att jag hade ursäkt nog att ta med en storpåse nachos och en burk salsa (som jag snabbt och diskret placerade på bordet). Jag viskade till mina barn att ta för sig av vad de andra duktiga mammorna hade lagat så väl.

Igår, lördagen, hade vi picknick med de familjer som ville vid floden. En skön, slapp och social dag, precis vad vi behövde.  På vägen dit passerade vi några killar som spelade på pallar, det lät fantastiskt bra, coolt!





Under kommande vecka börjar skolans klubbar, för Maja är det endast piano på måndagar. För Ester blir det Basket, Jazzdans, Matlagning och Volleyboll. De startar direkt efter skolans slut, kl 15.20, och slutar efter 1 tim.

Kommentarer
Postat av: Tina

Håller med! Skönt med lite vardag nu. Vi försöker hitta vår vardag nu när allt är nytt, ny skola för Eric, ny bebis och jag hemma. Det blir helt nya rutiner det!

2008-09-08 @ 09:00:40
URL: http://tinaostefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0