Tjuv

Idag hände något oväntat. Jag och Maja cyklade hemåt från skolan, Ester satt på bussen (latmask). När vi var mitt i Palatsområdet med dess öppna ytor stannade jag och ändrade lite inställningar på axelbanden på den rosa prinsessryggsäck jag pryder mig med hem från skolan. Maja satt lugnt i sin stol och mumsade på en riskaka (med ostsmak som vi packat med från sverigesemestern).
- mamma, det kom en fågel........säger Maja försiktigt och tyst.
- jaha, svarade jag lite nonchalant medan jag fortsatte arbetet med de rosa remmarna.
- eh, den tog min riskaka.......
Då vänder jag mig om och ser på en förskräckt och chockad Maja med darrande underläpp, och lite längre bort flaxar en stor brun örnliknande fågel iväg, jag tror faktiskt att det var en örn.

Hitchcock, släng dig i väggen, this is for real!

Kommentarer
Postat av: Marica

Jag blir så glad varje gång jag läser om allt roligt ni gör, och alla sköna kommentarer era barn lägger :)

2008-09-24 @ 19:15:58
URL: http://marajkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0