Skorpa

När jag var liten tyckte jag att det var märkligt och lite irriterande att mamma aldrig kallade mig Lena.  Jag lystrade därmed på alla kombinationer av marialenapeter, mapelena, petmalena osv. Nu är det bara att erkänna att detta har visat sig vara nedärvt till 100 %. Det är sällan mina döttrar kallas vid deras rätta namn, problemet är att deras lystringsförmåga inte är lika utvecklad som min var i deras ålder. Varje dag sker förvirrade situationer då jag blir irriterad över att de inte svarar mig och helt enkelt ignorerar mig. "-Ja, vaddå, du sa ju inget till mig, du pratade ju med syrran", "- jamen, ni vet ju vad jag menar, ni kan väl förstå vem jag menar genom vem jag tittar på eller vem som passar bäst in i sammanhanget". Men inte då, varför göra det lätt för sin mor med nedärvda defekter?


Jag brukar även kombinera namn på t ex fåglar. Lite för att jag blandar ihop dem men mest beror det på att jag inte riktigt vet vad sorten heter och därför helgarderar. I morse såg Maja en flygande skorpa vid palatsområdet. Det är alltså resultatet av att ha en moder som förvirrar med en massa olika namn, det hon såg var en typ skata-korp, ja, det blir väl en skorpa då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0