Lunchlådor

En sak jag längtar efter är de svenska skolornas skolmatsbespisningar.  Tänk vilken massa tid som kommer frigöras, framför allt i skallen. Jag går ständigt med en obesvarad fråga om vad tjejerna ska ha i sina matlådor i morgon.

Idag sker ett litet experiment. Ester har fått "cup noodles" med sig och en termos hett vatten. Eftersom hon likt sin mor blir folkilsken vid hunger har hon fått en välfylld tunnbrödmacka med sig också, ren överlevnadsinstinkt från min sida.

Maja är det inga problem med, hon gillar kallt ris och därför funkar Onigiri, vilket är en fylld ristrekant inbäddad i sjögräspapper, hon får det typ 2 ggr/v.  Maja tycker också om pasta, kallt eller varmt. Ester tycker att pasta i mattermos får en äcklig bismak, ja, ni hör, det är inte lätt.

Ett problem jag ser är att när jag hittar något som funkar, så kör jag det stenhårt tills även det får strykas från tänkbara luncher-listan.  Håll tumme och tå att jag kan köra stenhårt med cup-noodles till Ester ett tag framöver.




Kommentarer
Postat av: Tina

Hur gick det?

2008-10-16 @ 11:24:31
URL: http://tinaostefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0