Läger

Fredag! Barnen är tillbaka efter läger med en resp. två övernattningar. De är trötta och nöjda. Det roligaste enligt Maja var allting, enligt Ester var jättemycket bra. Det är väl typiska svar när man frågar och vill ha detaljrika och omfattande beskrivningar om vad ens barn har varit med om.  Jag ska pumpa dem på mer info men får lirka ur dem lite vart eftersom de orkar svara.


Ester hade med sig sin kamera, så jag kan kolla på fotona och få vissa ledtrådar.


I onsdags kväll var vi bara tre i familjen. När Ester inte är med passar vi andra på att äta Sushi. Vi åkte till vår favorit med running sushi, Maja åt sina älskade Ebi-mayo (räkor + majonnäs -rullar).


Torsdagskvällen var således endast i vuxet sällskap. Vår plan var att promenera ner till stan och poppa in på något mysigt ställa, bara Ola och jag. Men en mamma från skolan ringde och föreslog att vi skulle sällskapa dem, så så blev det, Izumi hakade också på. Jättetrevligt, vi var 5 i sällskapet, 2 svenskar, 1 japan, 1 kines och 1 tysk.


Om ni har vägarna förbi Kyoto så kan jag rekommendera Nishiki, gott och mysigt.


Kommentarer
Postat av: systerMia

Då var det bara Bellman som saknades... ; )

2008-10-20 @ 14:39:12
URL: http://lenaikoyoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0