barndomsingrediens

Något som jag blev påmind om härom kvällen var att Maja missar alla svenska barnvisor, mycket av det hon kunde då hon var tre och vi flyttade hit har hon glömt. Faktum är att mina (& Olas) barn lär sig mest och bäst på dagis/skola och nu och här blir det ju inte speciellt mycket av "mors lilla Olle".  

Vi har nu löst problemet genom att ladda in svenska barnvisor i Esters gamla mp3-spelare som Maja får lyssna på under cykelfärden till och från skolan. Bra att tekniken kan stödja oss i vår strävan att ge våra barn en fin uppväxt.


Kommentarer
Postat av: kicki

Hej på Er!!! Ni tänker då på allt(eller ska jag skriva du)??? Annars får du göra som jag...Louise ber mig sjunga godnattvisor istället för en saga...Skönt går ofta lite snabbare om man slipper Evert Taubes Blue bird of hull hehe

2008-10-10 @ 13:56:07
Postat av: jannica

Hejsan , allt bra med dig?

2008-10-10 @ 14:00:43
URL: http://janniiica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0