Fast



Igår åkte vi till en familj som bjudit in oss och två andra familjer till ett knytkalas i deras trädgård. Himla trevligt! På vägen dit såg vi Shinkansen vilket Maja kommenterade. Eftersom de på dagis pratar om de olika kommunikationssätten så informerade Maja oss att Shinkansen åker fortare än vår bil. Jag frågade vad som åker fortare än Shinkansen och hon svarade korrekt med; airplane. Men vad heter det på svenska frågade jag vidare. Då svarade hon;

- flygplan, men jag vet inte vad det heter in Spanish.

- Det är OK.

På restauranger med running sushi, kommer sushi på rullband. Jag äter lunch på running sushi ofta. Jag har två favoritställen, de ligger 10 meter från varandra. Den ena känns äldre och mer personlig. Kockarna står i mitten, på insidan av rullbanden, och man kan bara ropa om man vill ha en variant som inte rullat förbi på ett tag. Den andra är mer high tech, kockarna syns inte och vill man beställa gör man det via en datorskärm. Det man beställt kommer sedan ut på ett rullband som går ovanför det andra rullbandet, det kommer lite snabbare och de små tallrikarna står på ett Shinkansentåg i miniatyr.


Kommentarer
Postat av: Din mor

Som en fostrande mamma ställer jag frågan:Fast???

Det liknar mer som en FEST!!!

Detta gäller din senaste inlägg på bloggen

2008-05-26 @ 22:13:03
Postat av: Lena

Shinkansen = snabb = fast



Tack för att du fortfarande tar ditt ansvar som fostrande, känns tryggt!



/Lena (42)

2008-05-27 @ 01:39:34
Postat av: Marica

Helt OK att Maja inte vet vad flygplan heter "in spain"! Där emot är det häftigt att engelskan flyter på bara så där :) Men det är ju tidigare kommenterat! Kul med minishinkansen på runningsushi! Vi var ju på det andra stället du visade oss, det äldre(?).



Ha det!

2008-06-03 @ 20:43:13
URL: http://marajkan.blogg.se/
Postat av: hanna

nej men nu får ni ta att komma hem asså ! vill ju träffa mina små kusiner snart ju :D

2008-06-27 @ 14:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0