Vi träffade Seiruy idag

Seiruy är en drake på 15 meter som skyddar östern och som kommer till Kiyomizu Temple för att dricka från vattenfallet. En parad med traditionell klädsel höll draken sällskap. Dagen till ära var det många kvinnor som var högtidsklädda och vackert sminkade.

image566

    

image567

image579

  

Familjen Gisselgård var vårt trevliga sällskap. Tyvärr var inte Ola med, han var tvungen att jobba, hm stackarn.
Efter denna kraftfulla parad var det dags för lunch.

  

image578

I går fick vi en revanschmatch i volleyboll i skolan, föräldrar mot elever. Denna gång var det seger för oss, YES!!!

Gisselgård kom på middag och vi "la ribban", vilket kan behövas så här i början på vår bekantskap.............. vi la den lågt. Jag missade att trycka på knappen på riskokaren, så maten serverades utan ris. Jens & Isabell valde istället (de hade inget val om de nu nödvändigtvis skulle ha ris) en skål ris till kaffet, det kändes ju bra, tack för det! Olas telefon ringde oavbrutet (jobbet förstås) och han medverkade även i en telefonkonferens mitt under middagen.

Värmen har i allafall kommit till Kyoto, himla skönt, runt 15 grader.

Kommentarer
Postat av: Tina

Bra med det där att få vara den som "lägger ribban" först. Jag tycker att det låter som hemma hos oss och därför tycker jag det låter supertrevligt!
Jag kan se framför mig att du hade en hel del att göra med att ni vann revanschmatchen... Ödmjukt!! Och moget!???
Kram!

2008-03-17 @ 13:17:26
URL: http://tinaostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0