Swish

.....ännu en helg passerade. Fredagskvällen satt vi och tuggade ostbågar framför tredje delfinalen av melodifestivalen. Trots att vi redan visste lite om utgången är det spännande, kommande helg ska vi se när Perrelli och Bengtzing går vidare, gud så spännande.

I lördags köpte vi en ny cykel till mig, en supertuff, knallgrön, racermountingbike. Ingen pakethållare och absolut ingen cykelkorg, nehejdå, visserligen använder jag cykeln till 90 % till och från skolan för att hämta flickorna och deras väskor, men det får lösa sig. Jag var dock tvungen att köpa en ny barnsits eftersom den Svenska klassiska Rex-varianten (som jag har på min Svalan-cykel)) kräver pakethållare. De ska ringa när cykeln är klar att hämta och jag känner mig som ett barn på julafton.
Lördagen fortsatte i tema "Lena ska må bra" genom att jag på kvällen träffade Asa nere på stan där vi åt och drack gott och framför allt hade det himla trevligt. Hemgång kl. 2, bara det!!!!

Söndagen var solig och skön så det blev en tur till floden där vi fikade och spelade boule. Ola var också ute och sprang en längre sträcka eftersom det är halvmaran på schemat kommande söndag. Förhoppningsvis blir det inte buss sista biten i år också, han har tränat lite mer och längre inför årets insats, håll tummarna att han håller.
En annan aktivitet vi hade i söndags var att leta efter Olas mobil. Jag ringde hans mobil tre gånger, Ola, jag och Ester var aktiva letare och tyckte alla tre att ljudet kom från hallen, nej från ...... tillslut efter att Ola konstaterat att han håller på att bli galen hittade han den i sin bakficka! Hm, jag kan bara säga att det är sååå tyyypiskt Ola, han kan verkligen lägga grejer på helt ologiska ställen.

Själv sitter jag med smet i håret. Jag bad mamma skicka lite hårprodukter så att mitt råttfärgade hår kan få lite uppfriskande slingor. Att bleka slingor här i Japan är tydligen en risk. Jag frågade Majas fröken som är en västerlänning med slingor var man kan fixa det här, men hon passar på då hon besöker hemlandet USA. Hon hade provat här en gång för mycket sa hon.

Kommentarer
Postat av: Tina

Låter som en kanonhelg! Blev slingorna bra? Förhoppningsvis gör jag upp med en trädgårdsfirma idag och då är all stenläggning klar om 2 veckor!! Då kan ju vi pilla oss i naveln i sommar.. men panka förvisso..

2008-03-03 @ 07:09:15
URL: http://[email protected]
Postat av: Lena

Slingorna blev superfina! Du Tina, att pilla naveln är rätt billigt så du kan vara lugn och se fram emot en skön sommar.
Kram Lena

2008-03-03 @ 08:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0