Sommarbarn

Nu har Ester och Majas sommarlov börjat. Torsdagen var en halvdag som tillbringades i skolans gymnastikhall där även scenen finns, på scenen sjöng och spelade alla barnen klass för klass och de (endast 2) som slutade 8:an och därmed växt ur KIS höll avslutningstal, inte ett öga var torrt.





På den sista heldagen, onsdagen, firades skolans sommarbarn, däribland Maja. Jag och ett annat sommarbarns mamma i Pre-K bjöd på glasstårta. En stor dag för Maja.



Men tyvärr började dagen illa, Maja vaknade med ont i magen, grät och kunde inte gå. Efter ett par timmar var det lite bättre så vi chansade med att ta oss till skolan i alla fall. Väl framme på skolgården kunde jag konstatera att Maja inte var frisk, hon gick på skolgården vilket jag aldrig sett tidigare. Hennes lärare kände inte igen henne heller eftersom hon var stundtals tyst. Så efter att glasskalaset var över åkte både jag och Maja hem. Eftersom magontet var där blindtarmen brukar finnas gick vi över gatan till Kyotos Universitetssjukhus, tryggt att ha ett sådant runt husknuten. Doktorn klämde och kollade, men konstaterade att det inte var något akut problem. Jag konstaterade också att akuten inte hade något direkt väntrum utan uppsöker man akuten här i Japan så blir man omhändertagen omgående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0