Lunch i Gion

En familj på skolan äger en av de små ultrafina restaurangerna i Gion. I dag var jag ditbjuden tillsammans med några andra mammor från skolan. Restaurangerna i Gion har diskreta entréer, så diskreta att man inte har en susning om vad som döljer sig bakom deras delade tygskynken. Vanligt är att namnet på restaurangen står på antingen tygskynket eller på en lampa utanför, det är allt. Den här restaurangen rymmer 18 gäster, golvet är tatamiklätt och fönstren har skjutdörrar av rispapper. Precis utanför fönstret rinner en av alla små floder som finns i Kyoto.






En av alla rätter vi serverades. Måste erkänna att jag tappade räkningen efter 5-6 rätter......


Jag missar en hel del information eftersom jag inte kan japanska, men eftersom sällskapet jag hade kunde det desto bättre fick jag veta att här inne bor det Maikor och Geishor och deras namn stod på träbrickorna uppe till höger på bilden.

Kommentarer
Postat av: Tina

Otroligt vackert! De har verkligen sinne för det estetiska. Känns lååångt ifrån Jula och Rusta på något vis...

2008-06-21 @ 10:21:02
URL: http://tinaostefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0