Maja

Min mormor Maja fyller 92 år i dag! Ogreppbart att försöka förstå allt som hänt hittills i hennes liv. Hon föddes alltså år 1916. Då hade stumfilmen; Chaplin på rullskridskor premiär.

Vi ringde henne med hjälp av Skype och sjöng, hon skrattade och frågade vad det var för skator som kraxade för henne. Nu hoppas jag att hon blir ordentligt firad och att det är många som får en bit av smörgåstårtan. Hon frågade mig om jag trodde den går att frysa in, för den var så stor. Förmodar att hon släpper den tanken när grannar och släkt väller in i hennes hem under dagen.


Kommentarer
Postat av: Tina

Åh vad härligt att få ha sin mormor kvar! Min var också född 1916 och hette också Maja(-Lisa). Deras generation har fått uppleva allt! Och de är de som har de sundaste värderingarna.
Grattis från mig också!

2008-01-15 @ 09:39:08
URL: http://tinaostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0