Krångel

Ibland ångrar man sig! Jag ångrar att jag tog på mig tillsammans med en till (som jag i princip tvingade in) att fixa T-tröjor och kepsar med skolans logotype på. Skolan har ingen marknadsavdelning, inga strikta bestämmelser om vilket typsnitt som ska användas, de har inte ens en logga som går att använda till tryck. Skolans färger är blå och guld (eller gult), men det vet ingen, bara styrelsen och en del lärare.

Vi tänkte oss lite neutrala färger på tröja och keps, så första förslaget var grå tröja med svart logga, svart keps med grå logga. Passar flickor och pojkar och vi tror att även eleverna i middleschool kan tänka sig det.
På PTA-mötet presenterade vi förslagen. Det sprack! Anledningen är att i bergen runt Kyoto finns det stora bin som tydligen drar sig till svart, så en svart keps var tydligen rena mordförsöket.  Det jag undrar är vad alla japaner gör med deras hår när de är uppe i bergen.

Andra förslaget var att kepsen skulle bli grå med orange logga, t-tröjorna oranga eller vita med svart logo. Även detta förslag sprack! Vi ska använda skolans färger. Självklart egentligen, men som sagt, ingen har brytt sig tidigare, men någon gång ska man väl börja, och någon gång verkar vara nu!

OK, för att hålla nere priset kan vi bara trycka loggan i en färg. Jag tycker personligen att blå eller gula tröjor inte är så himla modernt och fint (är man modetroll så är man). Frågan är om det räcker om loggan är blå? Mitt förslag blir; ljusbeige med blå logga, vad tror ni om det. Ljusbeige är ju som oputsad guld, eller hur!

Fick ett mail från Kaori, tjejen som jag tvingade in i projektet, hennes slutkommentar var:
If the school decide to go ahead with the school color, the tshirt will have the same color as Swedish flag. Then, you can wear it on the Swedish national day!!

Toppen! Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0