Tro

Nu under juletid passar det ju bra att skriva om tro. En del tror på astrologi (läs Kicki i Nacka, som grät då förvärkarna började i fel stjärntecken*). Den Kinesiska astrologin vilken även japanerna använder sig av, menar att våra egenskaper beror på vilket år vi föds. Nu, år 2008, är det musens (råttans) år och de som har fötts under detta år får något större tänder och en viss förkärlek till ost. Men det som är mest betydande är vilken blodgrupp du har. Det är blodet som avgör vem du är.

Jag har fått frågan ett flertal gånger om just detta, problemet är att jag faktiskt inte har en aning, men det svaret "jag vet inte" kan man inte leverera utan att uppfattas som helt oseriös och gravt efterbliven. Jag har hittills svarat att jag har blodgrupp A, det är väl det vanligaste i Sverige (och i Japan).

Nu beror uppkomsten av frågan inte på att jag utsätter mig för risker, utan mer att den som frågar vill veta vem jag egentligen är. Jag har nu försökt att fördjupa mig i mig själv och inser att någon A vill jag nog inte vara, nästa gång ska jag svara typ AB (samt några droppar B-blod av ingrediensen smart).


Vem och hur är du egentligen?;

  • Typ A; lugn, sansad, seriös, pålitlig, perfektionist, arrogant, visar inte sina känslor.
  • Typ B; nyfiken, smart, lättsam, entusiastisk, ytlig, opålitlig, självisk.
  • Typ 0; omtänksam, generös, oberoende, flexible, klumpig, flyktig (vanligast i England och USA samt bland premiärministrar i Japan):
  • Typ AB; känslig, hänsynsfull, försiktig, välorganiserad, noggrann, temperamentsfull

* sonen föddes i rätt stjärntecken tack och lov, Kicki är en nöjd mor.


Kommentarer
Postat av: Tina

Har blodgrupp O. Får man något extra för att man är O+???

2008-12-09 @ 08:07:18
URL: http://tinaostefan.blogg.se/
Postat av: KICKI

jA DET VILL JAG LOVA ATT JAG ÄR NÖJD ÖVER MIN LILLE SKYTT.....kRAM FRÅN EN ANNAN SKYTT:)

2008-12-09 @ 21:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0