Känslan kom

...på posten i dag!

Jag slet upp paketet och med ivriga fingrar plockade jag ihop denna ljuvliga skapelse och tände ljuset. Den snurrar i takt med att sinnet fylls av jul. Dessutom fanns en påse knäck i paketet.
Tack Tina!

I natt var det -1 grad, brrrr. Men nu är det tvåsiffrigt igen.

Jag har köpt lite julklappar idag och det som slår mig är att jag är den enda som har julstress (=effektiv) i mig. Jag bad att få sakerna inslagna, alltid skönt när man kommer hem. Inga problem. Jag får då mina saker i en korg plus en skylt, jag hänvisas till ett annan våningsplan vilket jag gissar mig till då hon leende pekar mot rulltrappan och det står en 2a på skylten hon lagt ner i korgen. På plan 2 virrar jag runt för att hitta rätt disk. Väl framme står en leende expedit  som tar emot min korg. Sedan i lugn mak får jag välja om det ska ligga i en fin julpåse eller kartong. Vilken färg samt vilket klistermärke jag önskar på paketet. Efter det får jag en nummerbricka så att jag kan gå runt och titta på annat medan paketen slås in. Fint blir det, men herrejisses, man får inte ha bråttom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0