Känns bra

I dag var vi hos frisören med Ester. Salongen hette Japan International hairsaloon. Perfekt tyckte vi, då kan de säkert prata engelska, det kunde de, sankju och OK. Jag och Maja fick trivseltidningar att bläddra i medan vi väntade, inget speciellt med det kanske men vi fick också en tryckt meny (på japanska) ur vilken vi kunde välja dryck. Jag valde iskaffe och tjejerna coka cola, vi fick också karameller, rena rama lördagen! Ester blev omsorgsfullt klippt, fönad och klippt igen, hon blev fin. När vi betalat och tackat gick vi ut och ner för trappan till gatan, frisören följde med ner, de gör det för att bugande tacka kunden ordentligt. Eftersom det hade börjat regna fick vi ett paraply av honom, inte något gammalt kvarglömt, utan ett nytt och fint så att inte frisyren blev förstörd. Tack för god service!


Kommentarer
Postat av: kicki.v

Du som tar bilder på allt men inte detta....hur kunde det ske?? Jag vill se bilder från mina frisörkompisar i Japan..och hur fin Ester blev...Skärpning.Kamera med nästa gång

2008-08-20 @ 15:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0