Feels like a lot more

Som soldyrkande svensk är det väldigt märkligt att totalt göra omvändningen från att vara ute när solen skiner till att passa på att gå ut när det är mulet eller börjar skymma. Temperaturen är enligt Yahoos vädersida 33 grader i Kyoto men att det feels like 40, det beror på luftfuktigheten.

Ester och jag cyklade en snabbis till affären och höll på att dö på kuppen. Esters kommentar när jag svänger in på en av smågatorna; "hur kan du svänga in på en gata utan skugga"?, det är inte svårt alls, solen står högt på himlen.


Igår runt 17-tiden cyklade vi ner till floden, köpte McDonalds till E och Sushi till mig och M som vi åt på filten (sen lunch). Isabell och hennes tjejer kom och sällskapade, kul att se dem igen. De är trötta på värmen, här är det faktiskt OK att få klaga lite. Vi lämnade floden straxt före 20-tiden efter att Maja och Livia legat och njutit i det ljumna vattnet.


Kommentarer
Postat av: Tina

Ojojoj, vilken dos av sommar ni får! Ni fick ju den gottaste ur den svenska sommaren också! Det är så här man klarar vintern. Jag är glad att vi inte har +40 här dock....

2008-08-15 @ 16:43:48
URL: http://tinaostefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0