Takoyaki

image325I tisdags eftermiddag, efter skolan var alla i Majas dagis hembjudna till en av dagisbarnens hus. Vi skulle gör Takoyaki tillsammans. Det är små runda degbollar som man gör i speciella formar, man fyller dem med grönsaker och oftast bläckfisk. Eftersom en del barn tycker att bläckfisk är svårtuggat så fylldes dessa bara med grönsaker. Det var som matlagnings-Tina skulle ha sagt - jättegott. Dessa fyllda degbollar finns att köpa på festivaler och i stånd utanför mataffärer, men jag hade ännu inte provat förrän nu. Vill tillägga att Maja tycker att bläckfisk är gott!


 

Annars går min tid åt att plugga! Det är verkligen givande och intressant. Jag går 2 kurser parallellt som utgår från 2 olika universitet vilket innebär 2 olika plattformer att sätta sig in i. Något positivt och överraskande är att i båda kurserna är diskussioner online ett viktigt inslag, ett krav för att kunna genomföra kurserna. Det passar mig utmärkt eftersom jag alltid gillar det sociala utbytet, på alla sätt de kan erbjudas.

Nu ska jag ge mig iväg på jakt efter en pyjamas till Ester. Hon ska på läger med skolan, två övernattningar, därav pyjamasbehov.  Problemet är att alla (även till vuxna) är dekorerade med små spetsar eller volanger och har mönster med Nalle Puh eller andra nallebjörnar, prinsessor eller änglar. Ester har ju sin stil, tycke och smak, så det är en utmaning att hitta en passande pyjamas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0